اجتماعی
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زلال مثل اشک و آدرس teardrop.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 2656
بازدید کل : 32992
تعداد مطالب : 237
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1



آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 237
:: کل نظرات : 23

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 19
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 25
:: بازدید ماه : 2656
:: بازدید سال : 3125
:: بازدید کلی : 32992
برتولت برشت: باید از زن استفاده کرد و هنگامی که مقصودت را برآورد، دورشان انداخت.

مقایسه نگاه غرب با نگاه متعالی و انسانی اسلام به مساله زنان، موضوعی است که مشخص کننده راه غربی ها در این زمینه است و نشانگر آن که پیروی از راه و روش غرب در این زمیه می تواند چه عواقب سوئی به همراه داشته باشد.

زن از دیدگاه اندیشمندان اسلامی؛مبدا همه سعادت‏ها از دامن زن بلند می‏شود

رسول اکرم(ص): جبرییل به من خبر داد و درباره زنان مرتب به من سفارش می کرد، به گونه ای که گمان کردم مرد حق ندارد به زنش اف بگوید. جبرییل این گونه توصیه می کند: ای محمد تقوا را در مورد زنان رعایت کنید، ... نسبت به ایشان دلسوز باشید و قلب شان را نسبت به خود پاکیزه گردانید تا در کنارتان بمانند؛ آنان را ناخوش ندارید و بر آنان غضب نکنید و چیزی را که به ایشان داده اید، جز با رضایت و اجازه آنها ، از ایشان نگیرید.  (مستدرک الوسائل/ج14/ص252)

حضرت امام خمینی(ره):زن انسان است. آن هم یک انسان بزرگ. زن مربی جامعه‌است. از دامن زن انسان‏ها پیدا می‏شوند. مرحله اول مرد و زن صحیح، از دامن زن است. سعادت و شقاوت کشورها بسته به‏وجود زن است. زن با تربیت صحیح خودش انسان درست می‏کند و با تربیت صحیح خود ش‏کشور را آباد می‏کند. مبدا همه سعادت‏ها از دامن زن بلند می‏شود. زن مبدا همه سعادتها باید باشد.( صحیفه نور، ج ۱۶، ص ۲۴۶).

رهبر معظم انقلاب: زن را به عنوان یک موجودی که می تواند برای اصلاح جامعه یا پرورش انسان های والا بشود نگاه کنید تا معلوم شود که زن کیست و آزادی او چگونه است

استاد شهید مطهرى زن و مرد دو ستاره اند در دو مدار مختلف, هركدام بايد در مدار خود و فلك خود حركت كند… شرط اصلى سعادت هريك از زن و مرد و در حقيقت جامعه بشرى, اين است كه دو جنس هريك در مدار خويش به حركت خود ادامه دهند. آزادى و برابرى آن گاه سود مى بخشد كه هيچ كدام از مدار و مسير طبيعى و فطرى خويش خارج نگردند. آنچه در آن جامعه ناراحتى آفريده قيام برضدّ فرمان فطرت و طبيعت است نه چيز ديگر

زن از دیدگاه اندیشمندان غربی؛زنان،گربه، پرنده و در بهترین حال گاو باقی می مانند

ارسطو( فیلسوف یونان باستان): زن چیزی نیست مگر مرد ناکام، خطای طبیعت و حاصل نقصی در آفرینش.

برتولت برشت(نمایشنامه نویس و کارگردان تئاترو شاعر آلمانی): باید از زن استفاده کرد و هنگامی که مقصودت را برآورد، دورشان انداخت.

 

ژان ژاک روسو (فیلسوف و نویسنده فرانسوی) : هرگونه آموزش زن باید توسط مرد باشد و زن برای آن ساخته شده که تسلیم مرد باشد و بی عدالتی های او را تحمل کند.

نیچه(فیلسوف بزرگ آلمانی): زن قادر به دوستی نیست، زنان،گربه، پرنده و در بهترین حال گاو باقی می مانند. وقتی نزد زن می روی شلاق را فراموش نکن.

ناپلئون( نخستین امپراطور فرانسه): زن نباید اندیشه اش با نوری از ته دنیا روشن شود. دختر و زن از خصوصیات شهروندی محروم هستند.

در جاهلیت مدرن شخصیت زن زنده به گور می شود

ویل دورانت( نویسنده و تاریخ نگار مشهور قرن 19): آزادی زن در قرن بیستم از عوارض انقلاب صنعتی است؛ زنان، کارگران ارزانتری بودند و کارفرمایان، آنان را بر مردان سرکش سنگین قیمت ترجیح می دادند.

دکتر تونی گرنت: حقیقتا ما تا چه اندازه آزاد شده ایم؟ در پس ظاهر فریبنده کامل و خودکفای بسیاری از زنان امروزی، موجودی عصبی و غمگین نهفته است. اگر او پیش از این در بند خانه و شوهر و فرزندانش  بوده است اکنون غالبا با کار، اعتیاد به مواد مخدر و یا الکل به زنجیر کشیده شده است. حذف احساسات طبیعی و متانت زنانه، به زن متجددی که در حسرت رهایی از این ستمدیدگی جدید می سوزد، لطمه زیادی وارد می کند.

در انقلاب صنعتی، زن نیروی ارزان قیمت کارخانه ها بود و کارخانه ها به وسیله آنان اقدام به تولید انبوه نمودند و باید انبارهای پر از کالای خود را حالا خالی می کردند بنابراین بهترین راه تبلیغات را باز هم در زنان دانسته و او را ویترین کالاهای خود قرار دادند.یعنی از جسم زن و جاذبه های او بهره برداری نمودند و هرگز از خلاقیت، مدیریت و عواطف زنان استفاده نکردند.

 

این نوع نگاه به زن باعث شد تا در کشورهای اروپایی و امریکایی؛ ازدواج، تشکیل خانواده، همسرداری و تربیت فرزند به عنوان ارزش های یک زن در یک جامعه سالم و کارآمد به ضد ارزش تبدیل گردد و زن از زن بودنش و همسر بودن و مادر بودن خود تغییر هویت داده و به دنبال کار و اشتغال باشد( آنچه که سرمایه داران غربی به دنبال آن بودند) بدین ترتیب سن ازدواج و بی بند و باری های خیابانی افزایش یافت و زن به یک کالای تجاری تبدیل گردید.

سوزان فولادی( نویسنده و روزنامه نگار امریکایی): مطالعات روانشناسی گوناگون نشان داده که دختران مجرد و بانوان شاغل از افسردگی شدید همراه با خستگی مفرط، رنج می برند.

جیسکا اندرسون( پزشک زنان در امریکا و نویسنده کتاب افتخار مادر بودن): فرهنگ مصرفی غرب، اصل را بر اشتغال زن در بیرون از خانه گذاشته است و این باعث فشار روز افزون روحی و روانی بر زنان و مادران جوامع غربی شده است. لذا در دهه های اخیر، شاهد بازگشت داوطلبانه زنان شاغل به عرصه خانواده و احیای وظایف مادرانه بوده ایم.

نقطه تمرکز زن مسلمان از دیدگاه نظریه پرداز کانادایی

دکتر هنری مکو( نظریه پرداز کانادایی): نقطه تمرکز زن مسلمان، خانواده اوست، آشیانه ای که فرزندانش در آن به دنیا می آیند و بالنده می شوند، او سازنده این آشیانه و ستونی است که نگهدارنده زندگی معنوی خانواده است، فرزندان را پرستاری کرده و آن را تربیت می کند و برای همسر خود حامی و پناهگاه است. در مقابل، ملکه زیبایی امریکایی جلوی چشم میلیون ها بیننده تلویزیونی عریان می خرامد. او یک فمینیست است، جزو دارایی های عمومی است. او به همه کس تعلق دارد، ...او همیشه خو را به حراج می گذارد.

جراحی های زیبایی و وسایل منزل، لوازم ضروری دستیابی به سلامتی، خوشبختی و زیبایی ظاهری هستند

دونالد بی رینزلی( استاد روانپزشک دانشگاه کانزاس امریکا): هر چیزی که باعث تضعیف خانواده می شود، در نهایت منجر به تضعیف جامعه می شود. امریکا به طور خاص و به طور کلی جوامع غربی روز به روز دچار آشفتگی بیشتری می شوند. با گذشت زمان، هنجارهای فرهنگی ، سنتی و ارزش ها، کم رنگ تر می شوند. مصرف مواد مخدر، خشونت، جرم و خیانت، خودکشی در میان نوجوانان، بارداری های نامشروع، سقط جنین و بیماری های مقاربتی از جمله ایدز به شدت رشد کرده و خشونت و هرزه نگاری در رسانه ها فراگیر شده است. به طور گسترده تبلیغ می شود که جراحی های زیبایی و وسایل منزل، لوازم ضروری دستیابی به سلامتی، خوشبختی و زیبایی ظاهری هستند.

 

جوامع غربی امروزه به این نتیجه رسیده اند که آنچه آنان را به پیشرفت و سعادت می رساند داشتن خانواده ای مستحکم است که زن پاک و سالم آن را می سازد. پس بدون شک با پیاده سازی سبک زندگی غربی هرگز ما به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید و ای کاش این مهم فرهنگ سازی شود که مطابق کلام صادقان معصوم از جمله امام باقر(ع)، در زمان ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، پنجاه تن از سیصد و اندی یار مخصوص ایشان، زنان می باشند. پس امروز و در عصر حاضر ما زنان مسلمان ایران اسلامی ، یاران امام زمانمان خواهیم بود اگر بر سیره الگوی بی همتای بانوی دوعالم حضرت فاطمه معصومه(س)، سبک زندگی مان را مزین و منقش کنیم و با ایمان، بصیرت و علم اندوزی نگهدارنده ای مطمئن برای زندگی معنوی خانواده خود باشیم

منبع:فرهنگ نیوز.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد مهدی ارحمی خواجه
تاریخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393
نظرات
"اللهمَ تَقَبَّل مِنّا هذا القُربان" خدایا این قربانی را از ما بپذیر.

همين كه تسليم امر خدا شدند و ابراهيم او را به زمين انداخت و پهلوى صورتش را به زمين نهاد، ما او را ندا داديم كه اى ابراهيم ماءموريت را به انجام رساندى ما اين چنين نيكوكاران را جزا مى دهيم. (۱۰۵-۱۰۳ سورة الصافات)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

 

وَقَالَ إِنِّي ذَاهِبٌ إِلَىٰ رَبِّي سَيَهْدِينِ﴿٩٩﴾رَبِّ هَبْ لِي مِنَ الصَّالِحِينَ﴿١٠٠﴾فَبَشَّرْنَاهُ بِغُلَامٍ حَلِيمٍ﴿١٠١﴾فَلَمَّا بَلَغَ مَعَهُ السَّعْيَ قَالَ يَا بُنَيَّ إِنِّي أَرَىٰ فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانْظُرْ مَاذَا تَرَىٰ ۚ قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ ۖ سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ﴿١٠٢﴾فَلَمَّا أَسْلَمَا وَتَلَّهُ لِلْجَبِينِ﴿١٠٣﴾وَنَادَيْنَاهُ أَنْ يَا إِبْرَاهِيمُ﴿١٠٤﴾قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْيَا ۚ إِنَّا كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ﴿١٠٥﴾إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْبَلَاءُ الْمُبِينُ﴿١٠٦﴾وَفَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ﴿١٠٧﴾وَتَرَكْنَا عَلَيْهِ فِي الْآخِرِينَ﴿١٠٨﴾سَلَامٌ عَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ﴿١٠٩﴾كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ﴿١١٠﴾إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ﴿١١١﴾وَبَشَّرْنَاهُ بِإِسْحَاقَ نَبِيًّا مِنَ الصَّالِحِينَ﴿١١٢﴾ سورة الصافات

 

(ابراهيم پس از نجات از آتش) گفت من به سوى پروردگارم خواهم رفت و او به زودى مرا راهنمايى مى كند 99

پروردگارا فرزندى به من بده كه از صالحان باشد 100

ما هم او را به فرزندى حليم بشارت داديم 101

همين كه به حد كار كردن رسيد بدو گفت پسرم در خواب مى بينم كه تو را ذبح مى كنم نظرت در اين باره چيست ؟ گفت پدرجان آنچه ماءمور شده اى انجام ده كه به زودى ان شاءاللّه مرا از صابران خواهى يافت 102

همين كه تسليم امر خدا شدند و ابراهيم او را به زمين انداخت و پهلوى صورتش را به زمين نهاد 103

ما او را ندا داديم كه اى ابراهيم 104

ماءموريت را به انجام رساندى ما اين چنين نيكوكاران را جزا مى دهيم 105

اين به راستى آزمايشى بس آشكارا بود 106

و آن ذبح را به ذبحى بزرگ عوض كرديم 107

و نام نيكش را در آيندگان حفظ نموديم 108

سلام بر ابراهيم 109

ما اين چنين نيكوكاران را جزاء مى دهيم 110

آرى راستى او از بندگان مومن ما بود 111

 

براستی اگر قضای ازلی و تقدیر الهی بر این تعلق می‌گرفت که حضرت ابراهیم خلیل الله علیه السلام اذن می یافت که کار را تمام کند، صحنه چگونه عوض می‌شد؟

به هیچ وجه احتمال آن نمی رود که آن ولی الله عظیم الشان که حق تعالی بحق اَخیَر عباد خویش را در ذریه او قرار داد بر بالین اسمائیل پاکش (ع) می‌نشست، غمگین و محزون. چرا که خدای تعالی فرمود

أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿٦٢ يونس﴾ 

آگاه باشيد كه اولياى خدا از هيچ چيزى ترس و اندوه ندارند

 

بلکه همچون اویی که همیشه با عنایات حق تعالی از آزمایشات الهی یکی بعد از دیگری سر بلند بیرون آمد، حتما خاشع و خاضع و امیدوار به فضل و مهر بی‌پایانِ الودود عرض می‌کرد

"اللهمَ تَقَبَّل مِنّا هذا القُربان" خدایا این قربانی را از ما بپذیر

 

به راستی چه کسی می‌تواند تصور کند که برای موحدِ عاشقی مثل ابراهیم (ع) چه حلاوتی می‌داشت چونین سخن گفتنی در پیشگاه معشوق.  حقا که درک این معنی ممکن نیست الا برای همچون ابراهیمی یا کاملتر از او!

 

اگرچه خداوند عزوجل چونین برای حضرت ابراهیم (ع) مقدر ننمود ولی دعایی از او را پذیرفت:

 

رَبنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَیْنِ لَکَ وَ مِن‌ ذُریتِنَآ أُمةً مسْلِمَةً لکَ. (۱۲۸ بقره)

پروردگارا، و نيز ما را دو مسلمان براى خود بگردان و از ذريه ما نيز امتى مسلمان براى خودت بدار

 

و بدینسان ممکن گشت تا آن حلاوت چشیدنی ضایع نگشته و ذوق شود. خداوند خواست که آن حلاوت را روزیِ دخت ابراهیم سلام الله علیهما و صلواته گردد!

 

بنت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) دختر اشرف مخلوقات الهی حضرت ختمی مرتبت (ص)، زينب كبري (س)، هم‌او که والله قسم در صحرای کرب و بلا چیزی جز جمال ندید، در کنار پیکر پاره پاره برادر بی بدیلش (ع) چنین عرض کرد:

 

"اللهمَ تَقَبَّل مِنّا هذا القُربان" خدایا این قربانی را از ما بپذیر.

السلام علیک یا زینب کبری

السلام علیک یا بنت رسول الله

السلام علیک یا بنت امیر المومنین (علیها السلام)

تعداد بازدید از این مطلب: 365
برچسب‌ها: حضرت زینب ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد مهدی ارحمی خواجه
تاریخ : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393
نظرات
صدقه ای که رد نخواهد شد!

 

حاج آقا مجتبی تهرانی از آن دسته معلمان اخلاق است که با زبانی ساده توصیه های اخلاقی را برای شاگردان خود بیان می‌کرد.

ایشان در یکی از جلسات درس خود چنین توصیه ‌کردند که:


 
اگر می‌خواهی صدقه بدهی، همین طوری صدقه نده، زرنگ باش، حواست جمع باشد، صدقه را از طرف امام معصوم

برای سلامتی امام زمان (عجل الله

تعالی فرجه الشریف) بده.


چون این کار تو برای دو معصوم است؛ دو معصومی که خدا آن‌ها را دوست دارد، ممکن نیست خداوند این صدقه تو را رد کند، تو هم اینجا

حق واسطه گری ات را می‌گیری. تو واسطه ای و همین حق واسطه گری ست

که اجازه می‌دهد تو به مراحل خاص بندگی برسی.

.................................
برداشتی از کتاب خاطرات حاج آقا مجتبی تهرانی


 

تعداد بازدید از این مطلب: 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد مهدی ارحمی خواجه
تاریخ : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393
نظرات
تمام شيعيان امير المومنين ( ع ) سرانجام با محبت شهيد مي شوند .

محبت كن ، تا محبوب آسمان و زمين شوي .

* تمام شيعيان امير المومنين ( ع ) سرانجام با محبت شهيد مي شوند .

* عشق و محبت فرد را شهيد مي كند . شهيد دوست شدن بهتر از كشته شدن به دست دشمن است .

* دل را باید به دلبر داد ، به دنیا نباید بفروشیم .

* محبت را برای بدست آوردن چیز دیگری خرج نكن كه كلاه سرت می رود و ضرر می كنی . عقب محبت بگرد . خدا محبت را برای خودش و اولیائش و مؤمنین داده است ، نداده است با آن چیز دیگری بخری .

* یك بو از محبت اهل بیت از همه ریاضتها و ذكر گفتن ها و عبادت كردنها بالاتر است .

* محبت ، كارش تغییر دادن و رنگ زدن است . مگر نمی بینی كه آن كس كه دوستش داری ، اخلاق و رفتار تو را عوض كرده و تو مانند او شده ای ؟ موالیان ما ، ما را با محبت خود رنگ الهی می زنند .

* اعمال هر كس به اندازه معرفتش قیمت دارد . خلوص عمل بسته به میزان معرفت است . اعمالی كه از محبت سرچشمه می گیرد خلوصش بیشتر است .

* مومن با نماز و روزه و عباداتی كه انجام می دهد به خدا می گوید كه گرچه در طریق تو فشار زیادی به من وارد می شود و درد می كشم ولی با وجود همه اینها باز هم خواهان توأم .

* دو نفر مومن كه یكدیگر را دوست دارند ، آن یك ایمانش افضل از دیگری است كه محبتش به دیگری بیشتر است .

از عارفانه ها و عاشقانه های مرحوم میرزا اسماعیل دولابی

تعداد بازدید از این مطلب: 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد مهدی ارحمی خواجه
تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393
نظرات
دیگه حتی همه دنیا ، به این دوری نمی ارزه!

خدایا... !

سرده این پایین ، از اون بالاتماشاکن!

اگه میشه فقط گاهی ، بیا دست منوهاکن!

خدایا سرده این پایین ، ببین دستامو ، میلرزه!

دیگه حتی همه دنیا ، به این دوری نمی ارزه!

بگو گاهی که دلتنگم ، از اون بالا تو میبینی ،

بگو گاهی که غمگینم ، تو هم دلتنگ وغمگینی!

کسی اینجا نمیبینه ، که دنیا زیرچشماته ،

یه عمره یادمون رفته ، زمین  دارمکافاته!

خدایا! وقته برگشتن ، یه کم با من مدارا کن ،

شنیدم گرمه آغوشت ، اگه میشه منم جا کن !

تعداد بازدید از این مطلب: 163
برچسب‌ها: خدایا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد مهدی ارحمی خواجه
تاریخ : یک شنبه 21 ارديبهشت 1393
نظرات
تکبر........فروتنی

…………………………………………………………………………………………………………………

Pride often wears the cloak of humility

تکبر ، اغلب ردای فروتنی می پوشد .

…………………………………………………………………………………………………………………

تعداد بازدید از این مطلب: 109
برچسب‌ها: تکبر , فروتنی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد مهدی ارحمی خواجه
تاریخ : پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393
نظرات
مقبول واقع شدن اعمال، منوط به محبّت است.

محبوب خدا شدن بالاتر از محبّ خدا بودن است. کسی که محبوب خدا شود، دیگر کاری از دستش نسبت به خدا بر نمیآید، مغلوب و مضطر میشود و دست روی دست میگذارد و یکسره خدا به او خدمت میکند و او غرق در شرم و حیا میشود.
*
وقتی پیامبر ما صلّی‌الله‌‌علیه‌‌وآله‌‌وسلّم محبوب خدا شد و دید هیچ کاری برای خدا از دستش ساخته نیست، محبّتش را متوجّه خلق کرد و همهی آنها را در آغوش محبّت خویش گرفت.
خدا هم به او فرمود: «به مردم بگو اگر خدا را دوست دارید، از من پیروی کنید تا محبوب خدا شوید»: قُلْ اِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونی یُحْبِبْکُم اللهُ. از این راه انسان محبوب خدا میشود. محبوب هر کاری بکند، مجاز است. محب دلش میخواهد محبوبش از جای خود تکان نخورد و خودش دائماً به او خدمت کند.
…………………………….
*
علی علیه‌السّلام یعنی محبّت و محبّت یعنی علی علیه‌السّلام. یک ذرّه از محبّت علی علیه‌السّلام اگر به قلبتان بیفتد، شما را دگرگون میکند و بهترین وسیلهی نجات شماست. مقبول واقع شدن اعمال، منوط به محبّت است. اگر نماز بدون محبّت بخوانی، ملائکه آن را بو میکنند و چون عطر محبّت علی علیه‌السّلام را ندارد، آن را بر میگردانند و اجازه نمیدهند بالا برود.

برگرفته از کتاب مصباح الهدی (سخنان حاج اسماعیل دولابی رضوان الله تعالی علیه) تألیف آقای مهدی طیّب.

تعداد بازدید از این مطلب: 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد مهدی ارحمی خواجه
تاریخ : دو شنبه 15 ارديبهشت 1393
نظرات
کسی حق ندارد از شما لذت ببرد مگر اینکه تمام زندگی شما را تأمین کند

 

 

اسلام می‌گوید: دختر خانم شما وجود با ارزشی هستی. چون وجود با ارزشی هستی، کسی حق ندارد از شما لذت ببرد مگر اینکه تمام زندگی شما را تأمین کند. اگر خانه، تلفن، خوراک، پوشاک، مسکن، لباس، اگر همه‌ی زندگی شما را تأمین کرد، حق دارد به شما نگاه کند، وگرنه نگذار شما را ببینند. آن دختری که خودش را باز می‌کند و به پسرها نشان می‌دهد، یعنی چه؟ یعنی مفت بیایید مرا ببینید. حراج است! دخترهای بدحجاب خودشان را حراج می‌کنند. توجه ندارند. اسلام گفته تو ارزش هستی، خودت را حراج نکن. سیب زمینی نیستی که خودت را کنار خیابان ول می‌کنی. طلا هستی. باید در قاب باشی. اسلام گفته: چون ارزش داری، نگذار هرکسی مثل حلوای نذری هر طرف خیابان از تو استفاده کند. هرکسی می خواهد از تو کام بگیرد، باید تمام زندگی تو را تأمین کند، اگر خرج تو را داد، نگاه کند، خرج نداد، نگاه نکند. این ارزش است یا ضد ارزش؟ حجاب ارزش است.

 

ماشینی که قیمتی است، رویش را پارچه می‌کشند. اگر پارچه روی چیزی کشیدند، یعنی قیمتی است. مردم به همه افرادی که پول می‌دهند، همینطور می‌دهند. مثلاً می‌رود پرتقال بخرد پول می‌دهد. لبنیات، پارچه، هرچه می‌خواهد بخرد، پول می‌دهد. اما اگر خواستند به یک عالم پول بدهند، در پاکت می‌گذارند می‌دهند. چرا؟ این توهین است یا ارزش؟ این ارزش است. افرادی که به ما پول می‌دهند، در پاکت می‌گذارند، چرا؟ برای اینکه می‌خواهند بگویند: تو سبزی فروش نیستی. تو معلم هستی. معلم کرامت دارد، چون کرامت دارد پولش را در پاکت می‌گذاریم و به او می‌دهیم. اینها مسأله‌ای است که ارزش است.

 

حجاب برای خانم ارزش است. اگر جوان نمی‌تواند در خیابان         هر دختری را می‌بیند، نگاه کند، ممنوع است، به فکر می‌افتد که ازدواج کند. اما اگر دید نه! همه چیز هست، می‌گوید: برای چه ازدواج کنم؟ این در خیابان پر است. اگر دختر خودش را رها کند، سن ازدواج عقب می‌افتد. .....

 

 استاد قرائتی

 

---------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------

 

-----------------------------------------------------------

 

 

 

تویی که ادعات میشه همه دنبالتن
اینو بدون جنس ارزون زیاد مشتری داره

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد مهدی ارحمی خواجه
تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393
نظرات
پیشگیری از گسترش اختلافات خانوادگی

 

..... قرآن می‌گوید: همین که خوف دارید که زن و شوهر با هم درگیر شوند و «وَ إِنْ خِفْتُمْ» نمی‌گوید: «و ان وقع» این را پیشگیری می‌گویند. اگر نگران هستید، «وَ إِنْ خِفْتُمْ شِقاقَ بَیْنِهِما» فوری بلند شوید قیام کنید، «فَابْعَثُوا حَکَماً مِنْ أَهْلِهِ وَ حَکَماً مِنْ أَهْلِها» (نساء/35) زن و شوهر یک گفتگوهایی دارند که آدم نگران این گفتگوها به شقاق برسد. یعنی دو تکه شوند.  می‌گوید: فوری پیشگیری کنید، قبل از اینکه به دادگاه برسد. یک شاهد از فامیل مرد، یک شاهد از فامیل زن بیایند بنشینند کدخدا منشی حل کنند. آنوقت فایده‌اش چیه؟ دادگاه خانوادگی، کدخدا منشی، 1- سرعت درونش است.  دولت وقتی دادگاه خانواده می‌رود، می‌بینی باید چند ماه بدوی. دقت دارد. چون فامیل، فامیل را می‌شناسند. قاضی که حالات دختر و پسر را نمی‌داند. عروس و داماد، زن و شوهر را نمی‌داند. سرعت دارد، دقت دارد. هزینه ندارد. الآن تلفن می‌کنیم شب می‌آیند، فردا می‌آیند. سرعت دارد. دقت دارد. خرج دارد.

 

آبروریزی نیست، کسی نمی‌فهمد. وقتی زن و شوهر با هم دعوایشان است می‌روند دادگاه، قاضی و منشی و تلفن‌چی و همه می‌فهمند. سرعت، دقت، بدون آبروریزی، بدون خرجی.  تازه با سوز است. غذایی که رستوران بپزد، که سوز نیست. او می‌پزد که جیبت را بگیرد. نوکر جیب تو است. ولی غذایی که مادر برای بچه می‌پزد، خیلی مهم است. روی سوز است.

 

من یک روز به آیت الله العظمی گلپایگانی، خدا رحمتش کند. گفتم:  تمام طلبه‌های مدرسه‌ی شما بعد از انقلاب مفید بودند. آخوند بی‌فایده در مدرسه‌ی شما نبود. فلانی، فلانی، فلانی اسم بردم. گفتم: همه‌ی اینها طلبه‌ی مدرسه‌ی شما هستند. به ایشان که اینها را گفتم، مثلاً آقای همین رئیس جمهورمان، آقای دکتر روحانی، امام جمعه‌ی اصفهان. آقای اختری، آقای ری شهری، آقای محمدی گلپایگانی، آقای دری نجف آبادی، گفتم: سی، چهل طلبه در این مدرسه بودند، همه اینها بعد از انقلاب مفید بودند، بعضی‌هایشان هم امام جمعه شدند، نویسنده شدند. بعضی‌هایشان مجتهد شدند. ایشان می‌دانید چه گفت؟ خدا رحمتش کند. گفت: وقتی من کمک به طلبه می‌کنم، عین مادری که به بچه‌اش شیر می‌دهد. روی عشق این کار را می‌کنم. عشق خیلی مهم است.

 

یک کنگره‌ی بین‌المللی پزشکی بود، از جای دیگر هم آمده بودند، بنده هم دعوت کردند، برای اینکه طب را از نظر قرآن و روایت، آیاتش را بخوانم. ما نشسته بودیم که نوبت ما شود. یک پزشکی داشت مقاله می‌خواند، گفت: یک پژوهش و تحقیقی کردند اگر یکی غذا می‌خورد، با عشق غذا بخورد، با اشتها نگاهش کنی، شما هم گرسنه‌ات می‌شود. اما اگر کسی اشتها ندارد، فیلم بازی می‌کند غذا می‌خورد، شما نگاهش می‌کنی، گرسنه‌ات نمی‌شود. یعنی اشتهای درونی اثر می‌گذارد.

 

آن خانواده‌ای که با هم قهر هستند، از فامیل می‌آیند، آن فامیل دلشان به حال این عروس و داماد می‌سوزد. این سوز درونی کار خودش را می‌کند. ولی زن و شوهر از یک شهر، قاضی از یک شهر دیگر. این سوز ندارد. چون سوز ندارد، اثر هم ندارد.

 

برای پیشگیری از اختلافات خانوادگی، کدخدا منشی قصه را حل کنید. برای پیشگیری از یک سری از گناهان را باید از جلو گرفت. یعنی مثلاً خلوت با اجنبیه. وقتی خلوت با اجنبیه هست، قرآن راجع به شیطان می‌گوید: گام به گام جلو می‌آید. اول نگاهش می‌کنیم، بعد شوخی می‌کنی، دست می‌دهی، بعد همینطور یک ذره یک ذره، تا شما را به جایی ببرد که خودش می‌خواهد. و لذا گفته: «خُطُوات‏»، «خطوه» یعنی گام. «خُطُواتِ الشَّیْطان‏» (بقره/168) یعنی شیطان گام به گام، ساعت اول نمی‌گوید: از خواب بلند شدی، برو هروئینی شو. اول می‌گوید: حالا یک سیگار طوری نیست. بعد می‌گوید: یک بست هم طوری نیست. آدم با یک بست معتاد نمی‌شود. یک ذره یک ذره، گام به گام! خلوت با اجنبیه گیر دارد. زن نامحرم است، نمی‌توانی در خانه نماز بخوانی. در بسته باشد، نمی‌شود. باید در باز باشد. پیشگیری است......

 

..... اگر این زن و شوهرها یک خرده همدیگر را تحمل کنند، نصف این پرونده‌های دادگستری حل می‌شود. آقا این حالا یک فحش داد. قورتش بده! نه! حالا که گفت: فلانی، بگویم: من نفهم هستم؟ بابات نفهم است. ننه‌ات نفهم است. جد و آبادت نفهم است. همه کس و کارت نفهم است. او بلند می‌شود لگد می‌زند، او هم بلند می‌شود شیشه می‌شکند. می‌گوییم بابا یک مرتبه گفت: نفهم، قورتش بده!  از پیغمبر یاد بگیرید. به پیغمبر گفتند: خل هستی. «إِنَّا لَنَراکَ فی‏ سَفاهَة» (اعراف/66) تو سفیه هستی. فرمود: «لَیْسَ بىِ سَفَاهَةٌ» (اعراف/67) نه من خل نیستم. به پیغمبر گفتند: «إِنَّا لَنَراکَ فی‏ ضَلالٍ مُبینٍ» (اعراف/60) تو منحرف هستی. فرمود: «لَیْسَ بىِ ضَلَالَة» (اعراف/61) نه من منحرف نیستم. یک خرده تحمل کنیم. آخر به خاطر یک خرده تحمل نکردن، حالا که چنین شد پس... کشتی می‌گیریم. انوقت قوه‌ی قضاییه باید چه پولی خرج کند. پلیس، نیروی انتظامی، زندان، دادگاه، پرونده، آنوقت پول این را باید دولت بدهد، دولت هم مالیات می‌گیرد. دودش در چشم خودمان می‌رود.               

 

---------------------------------------------------------

استاد قرائتی

تعداد بازدید از این مطلب: 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد مهدی ارحمی خواجه
تاریخ : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393
نظرات
ببین دوستت دارم

جملاتی مثل :ببین دوستت دارم!

یا کلام صمیمانه ی :من درکنار تو هستم!

اینهاست که به زندگی ارزش جنگیدن می دهد!

جین سیسمون

تعداد بازدید از این مطلب: 111
برچسب‌ها: دوست داشتن , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد مهدی ارحمی خواجه
تاریخ : چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393
نظرات
عاشق زندگی وبیزار از دنیا

حضرت علی علیه السلام می فرمایند:من عاشق زندگی ام و بیزار از دنیا!!

از ایشان پرسیدند :"مگر بین زندگی و دنیا چه فرقی است؟"

فرمودند :"دنیا حرکت بر بستر خور و خواب و خشم و شهوت است و زندگی،نگریستن در چشم کودک یتیمی است که از پس پرده ی شوق به انسان می نگرد!"

اشو زندگی را چون نیلوفر آبی می داند و می سراید:

زندگی را به تمامی زندگی کن .

در دنیا زندگی کن بی آنکه جزیی از آن باشی .

همچون نیلوفری باش در آب،

زندگی در آب ،بدون تماس با آب!

................

هرلحظه را به گونه ای زندگی کن ،

که گویی واپسین لحظه است.

وچه کسی می داند؟

شاید آخرین لحظه باشد!

-----------------

منبع : لطفا گوسفند نباشید!

تعداد بازدید از این مطلب: 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد مهدی ارحمی خواجه
تاریخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393
نظرات
چرا گرفته دلت!

چرا گرفته دلت ؟

مثل آنکه تنهایی

-چه قدر هم تنها!-

خیال میکنم دچار آن رگ پنهان رنگها هستی.

دچار یعنی ، عاشق!

وفکر کن چه تنهاست ،

اگر ماهی کوچک،

دچار آبی دریای بیکران باشد.

                           چه فکر نازک غمناکی!

                                                                             دچار باید بود!

سهراب سپهری

تعداد بازدید از این مطلب: 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد مهدی ارحمی خواجه
تاریخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393
نظرات
رزق معنوی خیلی مخفی تر از رزق مادی است؛

 رعايت ادب در نماز

آيت الله علي آقا قاضي طباطبايي مي فرمايند :

چنان نماز كنيد كه اگر كسي با شما حرف زد متوجه نشويد

 

اگر چهار مرتبه بگویی بیچاره ام و عادت کنی اوضاع خیلی بی ریخت می شود...همیشه بگویید :

"
الحمـــدلله , شـــکر خدا "

بلکه بتوانی دلت را هم با زبانت همراه کنی اگر پکر هستی دو مرتبه همراه دلت بگو الحمدلله آن وقت غمت را از بین میبرد
امیدوارم جلوی زبانت را بگیری که موثر است...

هرجا حدیثی، آیه ای، دعایی به دلت خورد، بایست؛
مبادا یک وقت بگذری و بروی،

صبر کن؛
رزق معنوی خیلی مخفی تر از رزق مادی است؛

یک نفر از دری، دیواری می گوید و در حقیقت خداست؛
که با زبان دیگران با شما حرف می زند..

حاج محمد اسماعیل دولابی

تعداد بازدید از این مطلب: 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد مهدی ارحمی خواجه
تاریخ : پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393
نظرات
شرمنده آقا!

یه دوست:

میگن مومن باید باایمان،خوش اخلاق،بامعرفت،متواضع و بدون بخل و کینه باشه...
حال چرا هر دوشنبه و پنجشنبه مرا میخوانی؟!
اینقدر که شما به من امید داری من از خود قطع امید کردم
شرمنده آقا...
شرمنده که غصه خوب شدن من به غصه هایت اضافه شد
دستگیرم کن!
من این آزادی را نمی خواهم

........................................


یوسف گمگشته ی زهرا !

گذشت سن غیبتت ز سن نوح
ولی...
شمار مردم کِشتی نکرد تغییری ...

"
بر بخشش بي مثال مهدي صلوات "


اللهم عجّل لوليّك الفرج...

تعداد بازدید از این مطلب: 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد مهدی ارحمی خواجه
تاریخ : سه شنبه 2 ارديبهشت 1393
نظرات

درباره ما
این کوه ها ی رنگی در بخش خواجه در 25 کیلومتری شهر تبریز واقع شده که از عجایب خلقت می باشد *********************************** خدایا من در کلبه فقیرانه ی خود چیزی دارم که تو در عرش کبریایی خود نداری من چون تویی دارم و تو چون خود نداری "امام سجاد علیه السلام"##########################################کپی از مطالب مجاز است به شرط سه صلوات بر ای سلامتی و تعجیل ظهور آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ********************************** به وبلاگ خود خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید